mandag den 6. august 2012

Yilan danseshow og nightmarket

Så, jeg lovede jer en smule om Yilan danseshow og nightmarket :)

Vi tog til Yilan, og jeg forventede taiwanesisk eller kinesisk gruppe, men næh nej... filippinsk og fransk... Det var virkelig stenet... Og jeg må sige, at jeg var overrasket over at jeg forstod lige lidt af de kulturelle henvisninger i deres dans. Man skulle ellers tro at det ville give nogenlunde mening for mig når Franskmændende dansede, men jeg synes faktisk de var lige svære at tolke... Anyways! Det var forholdsvis små børn, der dansede og det gjorde naturligvis oplevelsen lidt mindre "oh wauw" og mere "åårh sødt"... Især når de fumlede lidt, eller tabte en sko eller lignende :) Det eneste der var mere awesome med franskmændende var at de spillede deres egen musik og ikke var fra CD... Det var cool nok! :) Jeg havde mulighed for at optage den første dans, fordi vi kom for sent  >< Og det der undrede mig mest, var at der var så meget dans, individuelt, og ikke sammen... De fortæller ligesom hver deres historie... Det er ikke så typisk i DK, i hvert fald ikke hvad jeg har set :)



Efterfølgende tog vi Yilan Nightmarket, og jeg må sige at jeg var rimelig overrasket over at det var mindre end Luodong. Jeg tror jeg havde en ide om at Yilans nightmarket ville være større, fordi jeg har en ide om at byen er større... men nu ved jeg snart ikke... måske den ikke er så meget større alligevel :) Anyways, det var super hyggeligt og vi fik bubble tea med kokos smag! Det var ret lækkert! Vi fik også aftensmad og gik lidt rundt og småshoppede lidt :) ALTID hyggeligt! Var mega glad for at der var nogle fra farmen, der gad tage mig med ud, fordi her var lidt kedeligt uden Kasia...

Niklas ankom i søndags, altså igår, så nu er jeg ikke helt alene mere. Han bor dog ikke på samme værelse som mig, så det er alligevel ikke helt ligesom da Kasia var her, fordi vi var ligesom lidt mere roomies... Men han er meget hyggelig, og meget tysk :D Rart at dele arbejdet med nogen :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar