lørdag den 4. august 2012

Og så blev det tirsdag, hvor Kasia officielt skulle afsted. Jeg havde aftalt med hende at vi kunne følges ind til Taipei og så kunne jeg bo sammen med hende og hendes bror til torsdag! Yay! Taipei oplevelse!

Dog må det siges at oplevelsen om ikke andet, så i det mindste var rimelig unik, eftersom der lige har været tyfon ind over Taiwan (Saola). 6 mennesker mistede livet i Taiwan, og endnu flere på Filippinerne!  Det har jeg dog først efterfølgende fundet ud af... Vi forstår jo ikke noget som helst kinesisk, så vi var rimelig meget i andres vold. Vi nægtede altså at blive hjemme....

Første aften tog Kasias bror os med til noget salsa party agtigt noget. Han går til undervisning... Men altså folk var super prof til at danse, så vi holdt os laaaangt væk fra dansegulvet... :D Jeg tævede dem til gengæld i pool! LOL! Polen vs. DK! De gad heller ikke spise bordfodbold med mig bagefter! Prøvede ellers at forklare dem at jeg ikke var god til det :D

Dagen efter tog Kasia og jeg ud i Taipei med to allerede halv-smadrede paraplyer for hjemme gad vi da i hvert fald ikke sidde. Vi mødtes med en pige som har haft en halvt års praktik her på gården, og så var her mens Kasia var her og inden jeg kom. Super sød og småforvirret asiat! :) Vi så to memorial halls og en udstilling med en gut der udtrykker sig i LEGO :D Det var ret fedt! :D Og aftenen tog på vi disko dasko! Damn! Det er længe siden jeg har hoppet rundt på et podie og danset natten lang :) Da vi ankom til LUXY måtte vi dog lige en tur tilbage til lejligheden Kasia og jeg, eftersom hun havde glemt hendes ID og jeg havde klip klappere på... det måtte man ikke der... :O så jeg måtte hjem efter mine kæmpe sneakers og hun efter ID. Det var nu en meget sjov aften med en masse dans og drinks! :) Billeder kan vises til de knap så sarte sjæle :D hehe... (den virkelige grund er at jeg ikke har dem endnu, da de er på Kasias kamera)

Efter en god nats søvn (dog på gulvet) på ca. 9 timer, tog vi hen til det nærmeste supermarked, hvor de har sådan et af de der food courts, hvor man ligesom bare selv kan vælge hvad man gerne vil spise og så mødes på midten og sidde sammen... Det gjorde vi og bagefter pakkede jeg mine ting og tog hjem igen! Jeg må sige at det virkelig var en en fed oplevelse i Taipei og jeg vil mega mega gerne tilbage inden jeg skal hjem her om ikke så sindsygt mange dage!! Jeg forstår stadig ikke hvor tiden bliver af!! Har kun 17 dage tilbage her! :O Whaaat!

Nå nu skal jeg vist også snart til at bade og sove... Skal arbejde i weekenden, fordi jeg tog onsdag-torsdag fri i Taipei :) Helt klart en arbejdsweekend værd!!


5 kommentarer:

  1. Wow, jeg er næsten helt udmattet selv bare af at læse om alt dette. Er glad for, at du har fået så stor en oplevelse ud af det ... og stadig har hele 17 dage tilbage :-)))))

    Kærligst,
    Anne Lisbeth

    SvarSlet
  2. Jeg var også VIRKELIG træt efter at have skrevet om det hele igår. Det duer ikke at jeg kommer bagud med indlæggene, så tager det alt for lang tid at opdatere :D

    Jah, det er virkelig skønt med alle de ting, der sker her... Er også lige før jeg craver en fridag/aften, hvor jeg bare kan se TV eller lign :D Og tak! :)

    SvarSlet
  3. Who gives shit about TV :-D ... bare få din fulde søvn, genoplad og oplev alt, hvad du overhovedet kan indtage, sålænge du har muligheden :-)))))) Kan dog SERIØST sagtens forstå trangen til bare at aflade foran TV'et, REALLY ... tro mig! Men det kan du dog til gengæld gøre hvorsomhelst i verden.
    Indrømmet at jeg nok er lidt bitter over, at Nadine called it quits og nu er draget tilbage til København længe før tid. Jeg har opfordret hende til at konfrontere AISESC (de folk, som hun havde hendes oprindelige samtale med i Kbhn) med det faktum, at INGEN fra hendes nye "familie" kontaktede hende, efter hun landede i Jakarta. Hun blev så desværre meget senere orienteret om, at der kun var sammenlagt 14 dages arbejde for hende hos denne familie; og da hun endelig startede arbejdet hos denne familien, orienterede de hende så tillige om, at hun ikke skulle regne med, at nogen børn ville dukke op for undervisning, da de højest sandsynligt ville være totalt udmattet, sultne og ekstremt ukoncentreret ... pga. ramadan!!!! Og alt i alt har det kostet hende DKK 20.000,- surt optjente penge ... for nothing!
    Så ja, jeg synes, at det er helt fantastisk, at du (i det mindste) har fået en super dejlig oplevelse ud af det. Nyd endelig de sidste 17 dage ;-D)))

    SvarSlet
  4. Okay, ignorer lige mine stavefejl, PLEASE ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha... ja, det kan du naturligvis have ret i... :D

      Jeg kan sgu godt forstå du er bitter over Nadines oplevelse med AIESEC. Er også rimelig skuffet, da jeg selv arbejde for AIESEC, er det aldrig sjovt at høre, når der ikke har været styr på tingene... Har dog hørt om andre AIESEC'er der har haft problemer med at ramadanen lige faldt samtidig. Det skal der helt klart være mere styr på fremover. Det er helt vildt ærgerligt, at hun ikke har fået det ud af det, som kunne have været muligt. Jeg synes da helt klart at hun skal konfrontere AIESEC, så de i det mindste kan rette til efterfølgende. Det er også virkelig dårlig stil af AIESEC Indonesien at de har oprettet et internship med undervisning af børn når de ved der ligger ramadan! Ja, det er virkelig mange mange penge, som man desværre ikke kan sige hun har fået meget ud af... :(

      Slet