lørdag den 28. juli 2012

SummerCamps er sluuut!

Så er den allersidste SummerCamp slut! Kasia, John (den amerikanske lærer) og jeg havde forberedt en quiz til børnene på ca. 40 min på deres sidste dag. Spørgsmålene omhandlede de ting vi havde lært dem i løbet af ugen. Vi får så at vide, ca. 4 min før naturligvis, om vi ikke kan få det til at vare halvanden time! øhm... Jo! Det må vi lige finde ud af! Organiseret!?! :D Men vi improviserede lige lidt og fik quizzen til at vare længere ved at når de kendte svaret i deres hold, skulle de løbe hele vejen udenom alle 6 borde. På den måde fik de lidt motion og bevægelse ud af det også! Så gik der lidt mere tid med det. Jeg var alligevel lidt overrasket over hvor meget af det de havde forstået. Her var det ikke så meget om de kunne huske hvad vi havde lært dem, men mere om de rent faktisk havde forstået det vi sagde. Spørgsmålene var virkelig nemme nemlig... Så det var forståelse frem for alt. Der var et par af dem, der overraskede :) Det var cool nok!

Bagefter skrev de sugarcubes (små stykker papir, der bliver læst højt i denne her sammenhæng). Der var masser der nævnte vores navn i de kinesiske, men jeg fik bare den sødeste af en der hed Amy.
Søøøøødt!
Ikke ligefrem det smukkeste engelsk, men der gives 12 for at prøve!! Virkelig sødt af hende! :) Både Kasia og jeg fik en nøglering, som en af børnene havde købt til os også! Meget sødt! OG så skrev vi selvfølgelig hundrede autografer, og fik taget tusinde billeder! Det har jeg altså ikke vænnet mig til endnu! :) 

Igår fejrede jeg og Kasia så at vi var færdige med SummerCamp. Vi blev smidt af i Toucheng af Tina og så bestemte vi os for at tulle lidt rundt indtil hun kom tilbage. Da hun så skrev at hun ville blive i Jiaoxi længere end hun havde regnet med, bestemte vi også for at købe nogle øl og gå ned på stranden. Gården har også et tilhørende beachhouse, som jeg ikke har set endnu! Så det var super, bortset fra at vi for lidt vild... Og det begyndte at regne... haha! Men har nu officielt haft fødderne i The Pacific Ocean!
Føler mig altid hjemme, når jeg er ved havet :) 
Det er iøvrigt "Turtle Island" i baggrunden :) Da vi kom hjem til gården (vi ringede efter nogen fra gården fra strandhuset), havde vi stadig et par øl tilbage. Så vi satte os og kiggede på folk sendte "ønskelanterner" afsted. Det gør de hver aften. Det var hyggeligt nok! Så joinede Jakey os, og fik iøvrigt Tina til at købe McD med hjem til os! WAUW! Bedste burger ever! :) hehe... Er virkelig begyndt at være en smuuuuule træt af ris! Og iøvrigt det samme mad, hele tiden... Man kan ikke sige vi spiser varieret her... :/ Men alt i alt var det virkelig en dejlig aften, og idag regner vi med at vi skal lave noget lignende... Vi putter dog lige et museum ind, og måske en film istedet for at se folk brænde lanterner af :) Kasia skal hjem på tirsdag :( Men jeg prøver at få flyttet mine fridage til onsdag/torsdag i næste uge, så kan jeg joine hende et par dage i Taipei, hvor der blandt andet er "ladies night" på diskotekerne om onsdagen! Så skal Taipeis natteliv også udforskes lidt. D. 4. August ankommer Niklas fra Tyskland! Han skal vist være deres første mandlige praktikant, så han er ventet med nysgerrighed! :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar