lørdag den 7. juli 2012

Så har jeg mulighed for at update jer igen :) Er ankommet på gården og er kommet godt på plads. Bor på værelse sammen med den anden praktikant fra Polen! Det er super hyggeligt!

Wauw for et kulturchok! Folk er super duper søde her, men ikke alle er lige tilpas med at snakke engelsk til os. Det er virkelig fedt at jeg ikke er alene her. Hende der styrer farmen og hendes mand taler godt engelsk, og der er et par andre. Ellers er mit indtryk generelt at de forstår hvad jeg siger, men helst ikke vil svare :) Jeg har virkelig svært ved at vænne mig til at spise ris til morgenmad. Jeg kunne såmænd godt klare en skål havregryn. Men det kommer nok hen af vejen... Spiser KUN med pinde... det er sjovt! Mangler lidt at der står hvilken slags kød de bruger i deres retter, men jeg prøver at stole på at det er okay... Selvom det kræver lidt overvindelse må jeg siger. Synes ellers ikke jeg er kræsen :D Igår kom Tinas (hende der styrer farmen) børn med noget jeg skulle drikke, som de havde købt til mig. Og det må siges at være en underlig oplevelse. Fra hvad jeg kunne smage var det sødet soyamælk med gele i bunden med en eller anden colaagtig smag. Så skulle man drikke det igennem et sugerør, hvor det der gele så kom op, som sådan noget små regnorme... LOL... Fik ikke drukket det hele :) Til aftensmad er der BBQ. Det skal nok gå hen og blive mit yndlingsmåltid. Jeg prøver mig lidt frem :) Der er iøvrigt hele tiden mulighed for at få nudler og ris ved en lille bod og en eller anden form for dessert, som jeg endnu ikke har prøvet. Idag snød jeg lidt og supplerede min mad med nuggets, som egentligt er til børnene :D :D Heldigvis er der masser af vandmelon! ;)

Igår skulle vi også ind til Toucheng, som er den nærmeste store by, for at kopiere børnenes Summercamp beviser. I de lokale småbyer skal man lige vænne sig til at folk virkelig stirrer på os, som om vi ikke var normale :D Jeg tror til gengæld at dem fra farmen synes det er mega sjovt og nyder at "vise os frem".  Jackey, Tinas mand, købte alle mulige sjove ting til os - Taiwanesisk brød (som slet ikke ligner vores. Nærmest en mellemting mellem alminde brød og wienerbrød), soyamælk og the.

Det er endelig blevet helt klart hvad min rolle skal være/vil blive på gården. Hver uge kommer der nye børn på summercamp og her laver de alle mulige aktiviteter om dagen. Her hjælper vi til med at tage billeder, og lave deres beviser og ja... hjælpe til generelt med at det kører. I nat skulle jeg fx sove på deres dormroom fordi de manglede en voksen mere. Yes, det betyder så at jeg endnu ikke har sovet i en normal seng siden jeg tog hjemmefra... haha... gulvet er heller ikke så slemt xD :D

NU skal jeg have en lille lur, da første summercamp er slut og jeg ikke har sovet så godt i nat :) Vi har fri nu, og søndag-mandag. Så starter den nye summercamp!













Ingen kommentarer:

Send en kommentar