mandag den 9. juli 2012

Ej, men der sker så meget HELE tiden :D Efter den lur jeg omtalte sidst jeg skrev, kom Kasias (den anden praktikant) bror på besøg... Så hang vi lidt ud med ham og senere på aftenen kom Tom, som arbejder på gården og spurgte om vi ikke ville med til Luodong Night marketDet ligger ca. en times tid fra hvor gården er... Det var super sjovt og et rigtig godt sted at købe fjollede souvenirs :) Vi smagte en del spændende mad, og kiggede på en masse underligt mad :D :D haha... Ej, jeg spiser altså bare ikke kyllingefødder... no way... :D


Da vi kom hjem fra markedet, sad der tre-fire mænd og hyggede sig med øl og lignende. Og vi joinede dem til sent ud på natten. Det var ret perfekt fordi Kasias bror taler kinesisk (han bor i Taipei) og det var derfor nemmere at følge lidt med i hvad der skete. Lærte også en smule kinesisk og taiwanesisk :) Det var super hyggeligt :) Det var alt sammen lørdag aften.. pyyyh, der sker meget... 


Igår, søndag holdt vi fri... Jeg forberedte et oplæg, som jeg skulle holde idag på en skole i nærheden :) Det skulle handle om Danmark. Så det tog jo ikke så længe... Det tog hundrede gange længere at oversætte det til kinesisk :) Tina fra kontoret oversatte det, og for søren da også det er et kompliceret sprog. Forstår slet slet ikke de kan tale det, og SLET ikke at de kan skrive det... og SLET SLET ikke at de kan indtaste det på en computer. Altså den person der har kunne få kinesisk til at give mening på et keyboard må næsten være et geni! :D Om aftenen tog Jakey os med ind til byen hvor vi fik vafler og en chokodrik agtig :)


OOOOG idag... Idag gav jeg præsentationen på skolen.. Det var ret sjovt... Men jeg tror ikke de forstod så meget :) Jakey oversatte selvom der allerede var mange undertekster på billederne :) Jeg havde lakrids med til dem... Poletter... Det var super sjovt... De kunne sgu godt lide det! Eller også sagde de bare at de godt kunne lide det... Det var også meget interesserede i, hvor der var huller i vores mønter! LOL. Og så synes de at det var noget ulækker mad vi spiste :) Jeg viste dem billeder af flæskesteg med brun sovs og frikadeller og sådan noget :) Hehe... :) Meget sødt... Bagefter ville en stor del af dem, meget gerne have min autograf og at jeg skulle skrive mit navn alle mulige steder :) Og selvfølgelig tog de en masse billeder :)


Før vi tog op på skolen, hentede Tom os og tog på med op på bjerget og se udsigten og ned til stranden. De paraglider fra bjerget og ned til stranden... Jeg har skumle planer om at det skal jeg prøve... Udover det har de en del svært ved at forstå hvor dyrt det er i DK. Fx skulle Jakey til tandlægen idag, og det koster nok omkring 130 Taiwan Dollars og det er ca. 26 kr. Så de troede næsten ikke på at en tur til tandlægen herhjemme koster 250-350 kr for bare eftersyn... Da det jo så er 1200 TWD. Altså 10 gange så meget... Det lyder også fuldstændig sindssygt... 


Udsigten fra bjerget. Det er turtle island
i baggrunden. Der skal vi også ud snart.
Tom og Kasia på bjerget

Endnu en sommerfugl. Kunne ikke komme
helt tæt på :/
Mega mega stenet dessert. Det består af knust is, kondenseret
mælk og bønner. Heldigvis var der en med jordbær :D den tog
jeg :) Smagte en anden med majs. Det var okay, men virkelig
stenet dessert :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar